Empátia önmagunkkal

Mentálhigiéné - Fókuszolás - Relaxáció

Ki ez?

2018. június 28. 16:35 - Aniccsa

a.jpg

Az Iparművészeti főiskola (jelenlegi nevén: (MOME) vizuális kommunikáció szakán végeztem. A munkaköröm megkívánta az empatikus készséget. A megrendelők többnyire nehezen tudják szavakba önteni, pontosan mit szeretnének vizuálisan viszontlátni, ezért kialakítottam egyfajta kontemplált figyelmet, ami a non-verbális jelekre is koncentrálva segítségemre van a pontosabb megértésben.
Szabadúszó egyéni válalkozóként olyan dolgokkal is foglalkoznom kellett, amik nem tartoznak a szorosan vett szakmámhoz, üzletkötői és ügyfélkapcsolati feladatokat is vittem, és éreztem, hogy kommunikációs technikámon és a viszonyulásaimon bőven van mit csiszolnom, ezért Erőszakmentes kommunikációt kezdtem tanulni. Az EMK-ban lényeges elem az érzések felismerése és beazonosítása, és ez a témakör alaposan bevonzott. Életemben központi elem lett annak tanulmányozása, hogy mi a különbség az „érzés-érzelem-gondolat” hármas között, és ezek hogyan viszonyulnak egymáshoz. Elsősorban magamat figyeltem meg, ennek egyik módja a szemlélődő meditáció, amit napi szinten gyakorlok és meditáció oktatói képzésen is részt vettem. Idővel más technikákkal is megismerkedtem, elsősorban a szomatikus módszerek keltették fel az érdeklődésemet, tanultam autogén tréninget, fókuszolást és Do-In-t. Úgy tapasztalom, hogy a lelki folyamatok felismerése, kezelése általános probléma. Ez a terület nagyon elhanyagolt, az iskolában megtanulunk írni-olvasni, számolni, de hogy mihez kezdjünk az érzelmeinkkel, teljesen árnyékban marad. Jelenleg ezzel a témával foglalkozom, segítve azokat, akik fejlődni szeretnének ezen a területen.
Folyamatosan képzem magam tovább, veszek részt továbbképzéseken, szupervízión, elvonulásokon.
Gyurcsek András
info: selfempathy@gmail.com

Tanulmányok:

- 2018. Szeptember -
KRE-BTK Pszihológiai intézet
Mentálhigiénés segítő szakember képzés

- 2017. szeptember - május
Purnam Akadémia
Meditáció és relaxáció oktatóképzés
A tanfolyam vezetője: Bálint János

- 2017. április - 2018 október
Magyar Szomato-pszichoterápiás Egyesület
150 órás fókuszolás oktatás
Csoport vezetők: Kántor Árpád, Molnár Emese

- 2015. szeptember - 2017. május
Kheiron Transzperszonális Pszihológiai Tanácsadó és Oktató Központ
Egy éves alapfokú autogén trénig oktatás, majd ennek folytatásaként:
két éves komplex analitikus pszihoterápiás orientáltságú zárt csoport.
Csoport vezetője: Orosz Katalin

- 2013. szeptember - december
Nemzetközi Shiatsu Iskola Budapest
Do-In (aktív meditáció) gyakorlatvezető képzés
A tanfolyam vezetője: Madocsai Eszter

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://self-empathy.blog.hu/api/trackback/id/tr1414080109
süti beállítások módosítása