Empátia önmagunkkal

Relaxáció - Kontempláció - Meditáció

Mi ez?

2018. június 28. 16:22 - Aniccsa

Az “empátia önmagunnkal” kifejezés elsőre kicsit fura lehet, valószínüleg igényel némi kifejtést mit is értek ez alatt. A folyamatnak három eleme van:

  • a relaxáció utat nyit, oldja az érzelmeket blokkoló krónikus stresszt
  • a kontempatív fókuszolás technika belép a megnyitott térbe és interaktív kapcsolatot teremt az érzés-érzelem-elme háromszögben
  • a szemlélődő meditáció megteremti az empatikus együtlétet önmagunkkal, erőszak, ítélkezés és manipuláció mentesen.

Meditációs gyakorlat közben a megfigyelő szerepkörébe helyezkedünk. mégpedig egy olyan kivételes szituációban, ahol a szemlélődés alanya is mi magunk vagyunk. Nem beavatkozva, passzív figyelemmel viszonyulunk önmagunkhoz, így megadjuk magunknak azt az empatikus jelen levést ami puha otthonosság érzéssel tölt el. Szerencsés esetben ez az érzés ismerős lehet, egyszerűen csak visszarepít a korai időszakba amikor édesanyánkkal még szinte egyek voltunk és megkaptuk a teljes empatikus figyelmet, ezesetben csak felidézzük, emlékeztetjük magunkat erre a boldog állapotra. Előfordulhat, hogy ezt az élményt valamilyen tényező megzavarta, megszakította a maga idejében, vagy túl korán történt meg a leválás, aminek következtében a lélek legmélyén hiány marad ott ahol a teljesség élménye lehetne. Ha nincs meg, vagy nem felidézhető az “ősbiztonság” érzése a meditáció által megteremtjük magunknak ezt az állapotot, önmagunk leszünk az empatikus együttlét alanya és tárgya is egyben, megadva magunknak a hazaérkezés örömét és biztonságát.

A bejegyzés trackback címe:

https://self-empathy.blog.hu/api/trackback/id/tr2914080095